Άγχος, στρες, φόβος, ανασφάλεια, αρνητική διάθεση. Σίγουρα όλοι μας έχουμε νιώσει έστω και για λίγο κάτι από όλα αυτά τον τελευταίο χρόνο. Η συνταγή για τη θεραπεία των ψυχολογικών επιπτώσεων της πανδημίας δεν έχει γραφτεί ακόμα. Ωστόσο, όπως σε κάθε δύσκολη κατάσταση την οποία βιώνουμε υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε.

Να ενθαρρύνουμε τον εαυτό μας να νιώσει λίγο πιο θαρραλέος, να κάνει ένα μικρό βήμα έξω από τα τείχη του φόβου και της αδυναμίας μας. Να επαναλάβουμε αυτό το μικρό βήμα ξανά και ξανά, έτσι ώστε με το πέρασμα του χρόνου να καταλήξουμε να είμαστε εκεί που θέλουμε, ακόμα κι αν στην αρχή δεν ξέραμε που ακριβώς θέλαμε να πάμε.

Μικρά βήματα… και μερικές ιδέες από εμάς!

  1. Βρες το όφελος σε μία δυσκολία
    Όσο προκλητικό και αν ακούγεται, κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε μία δύσκολη κατάσταση αναγκαζόμαστε να κάνουμε αλλαγές που μας κάνουν να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες ή να ανακαλύψουμε κάτι στο οποίο μπορούμε να βελτιωθούμε
  2. Βάλε στόχους
    Αν εντόπισες κάτι στο οποίο μπορείς να βελτιωθείς, δημιούργησε ένα στόχο που θα συνοδεύεται από ένα πλάνο δράσης, για το πώς μπορείς να το κατακτήσεις.
  3. Αναγνώρισε τη μέχρι τώρα πορεία σου
    Όσα έχεις πετύχει μέχρι σήμερα δε μπορούν να ακυρωθούν εξ’ αιτίας μιας ανατροπής. Την επιτυχία του παρελθόντος την έχουμε κατακτήσει και αυτό δε μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Αναγνώρισε ότι πέτυχες και διοχέτευσε την ενέργειά σου στις μελλοντικές επιτυχίες.
  4. Απενοχοποίησε τις επιθυμίες σου
    «Η επιθυμία είναι μια ευχή με φτερά από φαντασία και πίστη» (Dr. Joseph Murphy). Είναι υγιές να έχουμε επιθυμίες, να τις εκφράζουμε και να εργαζόμαστε για να γίνουν πραγματικότητα.
  5. Ξανασκέψου τις σκέψεις σου
    Η ζωή μας είναι αποτέλεσμα των σκέψεων μας. Τροφοδοτώντας τον εγκέφαλό μας συνεχώς με αρνητικές σκέψεις διακινδυνεύουμε αυτές οι σκέψεις να μετατραπούν σε προσωπικά μας πιστεύω, τα οποία θα χρειαστεί προσπάθεια να τα καταρρίψουμε.
Η επιχειρηματική αβεβαιότητα που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από μία κρίση.
Η τέχνη της εξυπηρέτησης πελατών