Συγγραφική ομάδα
Skin Care Experts

Το 2020 ξεκίνησε ένας νέος κύκλος «επιχειρηματικής» ζωής όπου κυρίαρχο στοιχείο ήταν η αβεβαιότητα. Και ενώ η αβεβαιότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του επιχειρηματία ακόμα και κάτω από κανονικές συνθήκες, αυτό που συνέβη ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα παγκόσμια δεδομένα.

Πόσο θα κρατήσει; Πότε θα τελειώσει; Πώς θα είναι η ζωή μετά την πανδημία;

Όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν ένα πλάνο διαχείρισης ρίσκου. Ακόμα και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις που συνήθως αποτελούνται από έναν επαγγελματία και ένα μικρό αριθμό προσωπικού, είναι σε θέση να ελιχθούν και να αντιμετωπίσουν μία απρόσμενη εξέλιξη που θα τους βγάλει από τη συνηθισμένη ροή της δραστηριότητάς τους. Σε αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων το πλάνο διαχείρισης ρίσκου δεν είναι καταγεγραμμένο, αλλά διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό με βάση το ένστικτο και την προσαρμοστικότητα του επιχειρηματία. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να λειτουργεί σε κρίσεις μικρής έκτασης ή διάρκειας, αλλά σίγουρα δεν λειτουργεί σε μία κατάσταση όπως αυτή της πανδημίας του κορωνοϊού.

Δεν είναι λοιπόν απορίας άξιο το πώς η πανδημία παρέλυσε το σύνολο σχεδόν των πολύ μικρών επιχειρήσεων στη χώρα μας. Για την ανάκαμψη από κάτι τέτοιο απαιτείται αναδιοργάνωση και εμπλουτισμός των επιχειρησιακών πρακτικών με νέες γνώσεις και δεξιότητες από την πλευρά των επιχειρηματιών.

Ωστόσο, το διάστημα της αδράνειας στην οποία εξαναγκάστηκαν οι επιχειρηματίες μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία για αλλαγή τροχιάς προς τη μελλοντική ανάπτυξη.

Αυτό φυσικά προϋποθέτει νέα νοοτροπία και επένδυση.

Ο επιχειρηματίας καλείται να αναπτύξει νέες δεξιότητες, να καινοτομήσει, να είναι ευέλικτος και προσαρμοστικός και να αναζητήσει τη βοήθεια ειδικών που θα του προσφέρουν την τεχνογνωσία που ο ίδιος δεν διαθέτει.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ:


  • Απολογισμός – τι συνέβη; πώς και πόσο επηρέασε τη δραστηριότητα;
  • Σταθεροποίηση – πώς θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησης τώρα;
  • Αποκατάσταση – πώς θα καλυφθεί η ζημιά του προηγούμενου χρονικού διαστήματος;
  • Ανάπτυξη – τι πρέπει να αλλάξει στη μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης;

Μία επιχείρηση βασίζεται στους πελάτες της και αυτό δεν άλλαξε ούτε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο οι πολύ μικρές επιχειρήσεις διατήρησαν τη σύνδεση με τους πελάτες τους όλο αυτό το διάστημα. Και μαζί με αυτό συνυπάρχουν κι άλλα, ίσως πιο σημαντικά ερωτήματα:

  • Διαθέτουν οι επιχειρήσεις ένα οργανωμένο σύστημα καταγραφής των πελατών τους;
  • Γνωρίζουν τη συμπεριφορά των πελατών τους αναφορικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που αγοράζουν;

 

Ας αναλογιστούμε λοιπόν το ρόλο μας σαν επιχειρηματίες και το τι μπορούμε να προσφέρουμε κάτω από αυτές τις συνθήκες στους πελάτες μας, αλλά και το πώς μπορούμε να επενδύσουμε κάτι πιο σημαντικό από χρήματα – το χρόνο μας – για να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες, έτσι ώστε η επιχείρησή μας να βγει πιο δυνατή μέσα από αυτή την κρίση.

 

Οι επιπτώσεις της καραντίνας στη ζωή μας γενικά και στην επιδερμίδα μας ειδικά.
Η ευεξία του νου σε δύσκολους καιρούς